فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

 فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی جشنواره

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی فراخوان داد.

شرایط و ضوابط عمومی شرکت در جشنواره
• کلیه متقاضیان شرکت در جشنواره باید دانشجو یکی از مراکز آموزش عالی بوده و یا کمتر از یک سال از فراغت تحصیلی آنها گذشته باشد.
 

• ارائه ی اجازه نامه کتبی نویسنده یا مترجم اثر الزامی می باشد. ( به استثنای شرایط خاص و به تشخیص دبیرخانه جشنواره)
• پس از اعلام زمان بازبینی آثار، هرگونه تغییر در زمینه ی متن نمایشی و یا تعداد و ترکیب کارگردانان پذیرفته نخواهد شد.
• در صورتی که یک اثر دارای دو کارگردان باشد (کارگردانی مشترک) باید هر دو نفر شرایط عمومی شرکت در جشنواره و شرایط اختصاصی هر بخش را دارا باشند. (تقاضای کارگردانی بیش از دو نفر پذیرفته نخواهد شد.)
• متقاضیان صرفا می توانند از جانب دانشگاه محل تحصیل و یا فراغت از تحصیل در جشنواره شرکت کنند.
• تعیین مکان، زمان و تعداد اجرای آثار از اختیارات دبیرخانه جشنواره بوده و بر مبنای امکانات و شرایط برگزاری جشنواره تعیین خواهد شد.
• تکمیل و ارائه فرم شرکت در جشنواره به منزله آگاهی و پذیرش شرایط و قوانین جشنواره است.
• متن ها، مدارک و فیلم های ارسالی یا تحویلی مسترد نخواهند شد.
• کلیه امتیازات متن های منتشر نشده ی دانشجویان برای دبیرخانه جشنواره محفوظ می باشد.
• دبیرخانه جشنواره خود را متعهد به همکاری و هماهنگی حضور هر بازیگر یا بازی دهنده عروسک، حداکثر در دو اجرای متفاوت می داند.
• در هر زمان عدم صحت مدارک ارائه شده از جانب متقاضی برای دبیرخانه محرز شود، متن اثر یا اجرا حذف شده و مسئولیت کلیه ی عواقب و خسارات احتمالی بر عهده ی متقاضی خواهد بود.
• به تمامی گروه های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره مبلغی به عنوان کمک هزینه تعلق خواهد گرفت. بدیهی است تعیین مبلغ کمک هزینه در هر بخش از اختیارات دبیرخانه جشنواره می باشد.
• بدیع بودن و خلاقیت در ارائه طرح و اجرای آثار در ارزیابی هیات های انتخاب تاثیر گذار خواهد بود.
• بازخوانی متن و طرح ها در هیچ یک از بخش ها وجود ندارد و انتخاب آثار صرفا بر اساس بازبینی خواهد بود.
- چنانچه موارد خاصی در این فراخوان ذکر نشده باشد، متقاضیان می توانند از طریق استعلام از دبیرخانه جشنواره مراتب را جویا شوند. همچنین متقاضیان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر مربوط به هر بخش و همچنین اطلاع از عناوینی که در هر بخش مورد بررسی و داوری قرار می گیرند، به سایت جشنواره مراجعه نمایند.
مدارک مورد نیاز جهت شرکت در جشنواره
• تکمیل و ارائه فرم شرکت در جشنواره.
• اصل گواهی اشتغال به تحصیل یا فراغت از آن که خطاب به دبیرخانه جشنواره سیزدهم صــــــادر شده باشد. (کپی این مدارک یا برگه انتخاب واحد فاقد اعتبار است)
• کپی مدرک نهایی فارغ التحصیلی ( برای فارغ التحصیلان)
• سه نسخه از نمایشنامه یا طرح اثر و ایده ی اجرایی به همراه فایل آن بر روی لوح فشرده (3نسخه).
• مجوز کتبی از نویسنده یا مترجم اثر با ذکر تاریخ و شماره تماس ایشان.
• چکیده سوابق هنری متقاضی (کارگردان)
• دو قطعه عکس 4*3 همراه با نسخه الکترونیکی آن.
- همچنین متقاضیان می توانند در صورت تمایل با مراجعه به سایت جشنواره و دریافت فرم ثبت نام و ارسال آن به همراه مدارک خود به پست الکترونیک جشنواره، به صورت مجازی اقدام به ثبت نام کنند.

شرایط و ضوابط اختصاصی بخش های مختلف
- بخش صحنه ای عروسکی بزرگسال
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با هدف شناسایی دانشجویان و گروه های برتر تئاتر عروسکی در دانشگاه های سراسر کشور و حمایت و معرفی آنها به فضای حرفه ای،‏ بخش صحنه ای عروسکی بزرگسال را با شرایط زیر برگزار می کند :
- شرایط:
موضوع نمایش ها آزاد می باشد.
متقاضیان حضور در این بخش می بایست متن و یا طرح اثر خود را به همراه ایده ی اجرایی، حداکثر تا تاریخ ١۵ آبان ماه ١٣٩٢ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
تاریخ بازبینی اواخر آذرماه ١٣٩٢ خواهد بود. تمامی آثار در یک مرحله بازبینی خواهند شد.
بازبینی گروه های خارج از تهران از طریق فیلم است. فیلم اجرا باید در سه نسخه لوح فشرده تا 20 آذر ماه به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.
این بخش به صورت رقابتی برگزار می شود و کلیه آثار داخلی و بین الملل با یکدیگر به رقابت می پردازند.
زمان هر اجرا از حداقل 15 و حداکثر ٧٠ دقیقه باشد.
- بخش صحنه ای عروسکی کودک و نوجوان
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با هدف تشویق و ترغیب دانشجویان و گروه های تئاتر عروسکی در دانشگاه های سراسر کشور و جلب توجه به مقوله ی پر اهمیت و پر مخاطب کودک و نوجوان به ویژه در حوزه ی تئاتر عروسکی و همچنین تولید، حمایت و معرفی این آثار به فضای حرفه ای، بخش صحنه ای عروسکی کودک و نوجوان را با شرایط زیر برگزار می کند:
- شرایط:
موضوع نمایش ها آزاد می باشد.
متقاضیان حضور در این بخش می بایست متن و یا طرح اثر خود را به همراه ایده ی اجرایی، حداکثر تا تاریخ ١۵ آبان ماه ١٣٩٢ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
تاریخ بازبینی اواخر آذرماه ١٣٩٢ خواهد بود. تمامی آثار در یک مرحله بازبینی خواهند شد.
بازبینی گروه های خارج از تهران از طریق فیلم است. فیلم اجرا باید در سه نسخه لوح فشرده تا 20 آذر ماه به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.
این بخش به صورت رقابتی برگزار می شود.
حداقل زمان هر اجرا 15 و حداکثر ٧٠ دقیقه باشد.
- بخش تئاتر عروسکی محیطی و خیابانی
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و گروه های تئاتری در دانشگاه های سراسر کشور با مقوله ی تئاتر محیطی و خـــــیابانی به ویژه در حوزه ی عروسکی و تولید و حمایت از آثار برگزیده، این بخش را با شرایط زیر برگزار می کند:
- شرایط:
موضوع نمایش ها آزاد می باشد.
متقاضیان حضور در این بخش می بایست متن و یا طرح اثر خود را به همراه ایده ی اجرایی، حداکثر تا تاریخ ١۵ آبان ماه ١٣٩٢ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
تاریخ بازبینی اواخر آذرماه ١٣٩٢ خواهد بود. تمامی آثار در یک مرحله بازبینی خواهند شد.
بازبینی گروه های خارج از تهران از طریق فیلم است. فیلم اجرا باید در سه نسخه لوح فشرده تا 20 آذر ماه به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود. لازم به ذکر است که در این بخش، فیلم آثار نیز در مرحله بازبینی مورد پذیرش می باشد. لذا متقاضیان می بایست سه نسخه از اثر خود را به صورت لوح فشرده تا تاریخ 20 آذر ماه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.
حداقل زمان هر اجرا 10 دقیقه و حداکثر 45 دقیقه باشد.
مکان اجرا توسط گروه های متقاضی پیشنهاد می گردد لیکن دبیرخانه جشنواره نیز مکان های قابل دستیابی اما ناشناخته متناسب با سوژه، در اختیار دارد که در صورت تمایل می تواند در اختیار گروه های علاقمند بگذارد.
این بخش به صورت رقابتی برگزار می گردد.
- توضیح ١: دبیرخانه جشنواره در نظر دارد تا تعدادی از فیلم های آثار مطرح نمایشی در زمینه ی تئاتر محیطی و خیابانی را جهت بهره برداری و آشنایی با تئاتر روز جهان در اختیار گروه های متقاضی قرار دهد.
- بخش نمایشنامه نویسی عروسکی(جایزه استاد جواد ذولفقاری)
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با هدف حمایت از تالیفات دانشجویی و تولید نمایشنامه های عروسکی، بخش نمایشنامه نویسی عروسکی(جایزه استاد جواد ذولفقاری) را با شرایط زیر برگزار می کند:
- شرایط:
موضوع نمایش ها آزاد می باشد.
متقاضیان حضور در این بخش باید 3نسخه از متن های خود را حداکثر تا تاریخ 20 دی ماه ١٣٩٢ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
این بخش به صورت رقابتی برگزار می گردد.
نمایشنامه های ارسالی به این بخش نباید پیش از این در جشنواره یا رقابت دیگری حائز رتبه شده باشند.
لازم به ذکر است دبیرخانه جشنواره برای چاپ نمایشنامه های برتر در این بخش متعهد به انجام و ارائه ی هرگونه کمک مالی و معنوی است.
- بخش پایان نامه های برگزیده عروسکی
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با هدف شناسایی، معرفی و حمایت از پایان نامه های برتر فارغ التحصیلان رشته تئاتر، بخش پایان نامه های برگزیده عروسکی را با شرایط زیر برگزار می کند:
- شرایط:
فارغ التحصیلان بعد از خرداد 1390 در رشته تئاتر می توانند متقاضی حضور در این بخش باشند.
فارغ التحصیلانی مجاز به حضور در این بخش هستند که پایان نامه های عملی خود را در فاصله ی نیمسال دوم تحصیلی 1389 تا شهریور 1392 ارائه و اجرا کرده باشند.
ارائه معرفی نامه از گروه آموزشی دانشکده یا دانشگاه محل تحصیل که تاریخ برگزاری جلسه ی دفاعیه در آن قید شده باشد، به منظور شرکت در این بخش الزامی است.
بازبینی آثار متقاضیان شرکت در این بخش فقط از طریق فیلم اجرای آثار صورت می گیرد.
متقاضیان می بایست سه نسخه از فیلم اجرای آثار خود را به صورت لوح فشرده و به همراه یک نسخه از نمایشنامه خود را تا تاریخ 20 آذر ماه به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند.
این بخش به صورت غیر رقابتی برگزار می شود.
دبیرخانه جشنواره به منظور حمایت از پایان نامه های برگزیده، یک اثر را به عنوان نمایش برگزیده انتخاب و معرفی خواهد کرد.
لازم به ذکر است که این بخش صرفا مخصوص فارغ التحصیلان رشته ی تئاتر عروسکی نمی باشد، اما آثار متقاضی باید ویژگی های تئاتر عروسکی را دارا باشد.
- بخش پژوهش
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با هدف حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی، ایجاد بستری مناسب در پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه نمایش عروسکی و شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر این حوزه، فراخوان پژوهش این دوره از جشنواره را در سه بخش زیر اعلام می‌دارد:
پژوهش‌های دانشجویی: دانشجویان می‌توانند پژوهش‌ها و مقالات خود در حوزه نمایش عروسکی را با موضوع آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. مقالاتی که محورهای پیشنهادی دبیرخانه را پوشش بدهند در اولویت انتخاب خواهند بود.
مقالات پایان‌نامه‌های برتر: در این بخش از دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته نمایش عروسکی یا دیگر رشته‌هایی که پایان‌نامه آنان در ارتباط با این حوزه می باشد، دعوت می‌گردد تا از پایان‌نامه‌های خود مقاله‌ای استخراج کرده و جهت شرکت در بخش پایان‌نامه‌های برتر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
ترجمه: کلیه دانشجویان علاقمند به نمایش عروسکی می‌توانند متون ترجمه خود در حوزه عروسک و نمایش عروسکی، اعم از مقاله، نمایشنامه و موارد دیگر را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. هیات انتخاب از بین ترجمه‌های ارسالی آثار برتر را انتخاب کرده و به چاپ می‌رساند.
محورهای پیشنهادی جشنواره:
بررسی رابطه عروسک و نمایش عروسکی با دیگر رشته‌های هنری و غیر هنری (رویکرد بین رشته‌ای)
بررسی مرزهای نمایش عروسکی و نمایش موسوم به صحنه‌ای یا غیر عروسکی حضور و تاثیر تکنولوژی در نمایش عروسکی ایران و جهان تولید، بازاریابی و اقتصاد در نمایش عروسکی ایران
- شرایط:
متقاضیان شرکت در این بخش باید چکیده مقالات خود را تا تاریخ 15 آذرماه ١٣٩٢ و مقالات نهایی خود را در سه نسخه تا 30 دی‌ ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
چکیده مقالات باید کمتر از300 کلمه و به همراه کلیدواژه‌های اصلی مقاله ارسال شوند. همچنین مقالات نهایی باید کمتر از 20 صفحه باشند.
بخش پژوهش های دانشجویی و مقالات پایان نامه های برتر، به صورت رقابتی برگزار شده و تمامی آثار پذیرفته شده با حمایت دبیرخانه جشنواره به چاپ خواهند رسید و به آثار برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت.
- بخش پوستر تئاتر عروسکی
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی در راستای جذب و حمایت از طراحان گرافیک و توجه به مقوله ی تبلیغات در تئاتر، بخش پوستر تئاتر عروسکی را با شرایط زیر برگزار می کند :
- شرایط:
متقاضیان شرکت در این بخش باید، پوستر و فایل اثر را تا 20 بهمن ماه 1392 به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.
این بخش به صورت رقابتی برگزار می شود.
این بخش تنها ویژه ی پوستر نمایش های حاضر در جشنواره نمی باشد و چنانچه پوستر طراحی شده بر اساس یک نمایشنامه و یا طرح عروسکی باشد نیز، مورد پذیرش قرار می گیرد.
بعد از برگزاری جشنواره، در اسنفدماه 1392 نمایشگاهی از آثار موجود در این بخش برگزار می شود.
- بخش ماسک و عروسک
دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با هدف شناسایی و معرفی دانشجویان فعال در حوزه ی طراحی و ساخت ماسک و عروسک های نمایشی، بخش ماسک و عروسک را با شرایط زیر برگزار می کند:
- شرایط:
این بخش به صورت غیر رقابتی برگزار می شود.
این بخش تنها به ماسک و عروسک های آثار راه یافته به جشنواره تعلق ندارد. لذا متقاضیان می توانند آثار خود را به صورت مستقل در این بخش شرکت دهند.
بعد از برگزاری جشنواره، در اسنفدماه 1392 نمایشگاهی از آثار موجود در این بخش برگزار می شود.
بخش عکس تئاتر عروسکی
عکاسی از اجراهای جشنواره باید با ثبت نام و هماهنگی قبلی در دبیرخانه جشنواره بین المللی عروسکی صورت گیرد.
فراخوان این بخش آبان ماه سال 1392 منتشر خواهد شد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, :: 19:28 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه